toledo / ispanya

XIII. Alfonso'nun şehri ziyareti için yapılmış tren istasyonu

5. gün

Madrid atocha istasyonuna gidip Toledo için tren bileti aldık, trenimize yaklaşık 45dk olduğu için bu sırada bu orjinal tren istasyonunu gezecek vaktimiz oldu.

madrid atocha durağından

Yaklaşık 45dk’lık tren yolculuğundan sonra Toledo’ya vardık. Toledo’da bizi ilk karşılayan tarihi yapı tren istasyonuydu. Tourist Information noktasından küçük bilgiler ve haritamızı aldıktan sonra şehir merkezine doğru yürüdük. Toledo, krallığın Madrid’den önceki başkenti, fiziksel açıdan hala bir ortaçağ şehri olarak kalmış olsa da özellikle bizim ziyaret ettiğimiz temmuz ayında iğne atsan yere düşmeyecek kıvamda turist istilasına uğramış olmasıyla o ortaçağ havasını pek hissedemediğim için bende çok olumlu bir etki bırakamadı (belki de hayal kırıklığından dolayı). Kış döneminde daha az sayıda turistin istila ettiği, yağmurlu bir atmosfer ile ortaçağ sokaklarında gezmek Toledo’nun tadını alabilmek için eminim daha iyi olacaktır (bir daha ki sefere).

Toledo Alcazar'ı şehrin en yüksek noktasına kurulmuş

Rio Tajo

Toledo’nun tarihi dokusundan önce mide iç dokumuz açlık sinyalleri gönderdiği için ilk olarak yiyecek bir şeyler için bir cafeye girip yine bocadillo calamares yedik. (kalamar sandviç’i 3 farklı şehirde yedik lezzet sıralamam şu şekilde: Barcelona > Toledo > Madrid)

Toledo’nun muhteşem sokaklarının haricinde görülmesi gereken önemli yerlerden bazıları: Catedral, Alcazar, Plaza de Zocodover, Museo de Santa Cruz, Mezquita del Cristo de la Luz. Kalabalıktan sıkıldığımız için olabildiğince hızlı bir şekilde bu yerleri görüp çoğunlukla turistik olmayan sokakları gezdikten sonra madrid’e dönüş için istasyona gittik.

Catedral

Toledo sokakları

Alcazar

Catedral'den bir detay

'Mezquita del Cristo de la Luz' eskiden cami olan bina müzeye çevrilmiş

şehrin kapılarından biri

istasyon
sıradaki konu: sevilla

toledo resimleri fotoğrafları pictures photos train station tren istasyonu gezi fotoğrafları travel pictures