girona / ispanya

girona'nın tarihi sokaklarında rastladığım yaşlı kadın mekan ile uyum içerisindeydi

4.gün

Madrid’e uçağımız Girona hava alanından kalkacağı için Girona’da geçirebileceğimiz birkaç saatimiz vardı. Sabah erken kalkıp Sants Estacio durağından girona biletimizi aldık. Trenin kalkmasına yarım saatten fazla bir süre vardı, istasyonun dışında bir kafeye gidip tortilla de patatas ile kahvaltımızı yaptık. Barcelona’dan Girona’ya tren yolculuğumuz yaklaşık 1 saat sürdü. Vardığımızda uçağımıza 3-3.5 saatimiz olduğundan Girona’da geçireceğimiz yaklaşık 2 saatimiz bulunuyordu. Girona küçük bir şehir, turist olarak görülmesi gereken yerleri zaten çok daha küçük bir alan kaplıyor, trenden indiğimiz istasyondan katedrale yaklaşık 15 dk’da yürüdük. Kısıtlı vaktimiz olduğu için şehrin ortasından geçen nehri, katedrali ve etrafındaki dar sokakları görebildik (bu zaten Girona’da görülecek yerler listesinin çoğunluğuna tekabül ediyor desem yanlış olmaz). Girona bu kadar küçük olmasına rağmen hem doğal güzelliği, hem çok otantik bir yer olması hem de tam olarak turist istilasına uğramamış olmasıyla bu 10 günlük seyahat içinde bizi en çok etkileyen yerlerden biri oldu. Açıkçası Madrid’e yakın küçük şehir ‘Toledo’ ile Barcelona dışındaki küçük şehir ‘Girona’yı karşılaştırdığımda çok küçük bir yer olmasına rağmen Girona’yı daha çok sevdim. (Toledo fotoğraflarını yakında ekleyeceğim)

barcelona'dan ayrıldığımız istasyon

treni beklerken tortilla de patatas ve süt ile yaptığım kahvaltı tam bir kahvaltıydı

girona'ya gittiğimiz trende çok sayıda interrail'ci de vardı

girona sokakları

nehir, üzerindeki köprüler ve nehire sıfır renkli binalar girona'nın karakteristik yerlerinden

genellikle koyu renkli motosikletlerin arasında turuncu 'vespa' kendini hemen kendini belli ediyor

girona'nın en önemli noktası: katedral ve önündeki devasa merdivenler

katedralden bir kapı detayı

katedralin etrafında uzayıp giden taş sokaklar etkileyi

biraz yukarıdan bakıldığında huzur verici bir güzelliği var

nehrin üzerindeki köprülerden bir diğeri

küçük bir şehir turu yapmak isteyenler için

hava alanına gitmek üzere otobüs durağına geldik

ryanair'dan 2 kişilik madrid biletini 65 euroya aldık fakat ryanair'da online check in'in mecburi olduğunu unutunca 80 euro daha vermemiz her ne kadar büyük oranda bizim hatamız olsa da ryanair ile ilgili olumsuz düşünceler sahip olmamıza yol açtı. ryanair'de koltuk numarası olmadığı için sıraya önce giren istediği yere oturuyor, uçağımız 45 dk rötar yapınca bekleyiş biraz sıkıcı oldu. ryanair'da ayrıca bir bagajdan fazlası (ne kadar küçük olursa olsun) uçağın içine alınmıyor, illaki bedeli ödenerek bagaja verilmesi gerekiyor. uçağa binişte sırt çantam ve fotoğraf makinemin çantasından birini bırakmamı istediler fakat makinamın çantasını diğer çantanın içine koyar gibi yapıp uçağa bindik (türk'üz sonuçta, o kadar da olacak artık)

Girona hava alanı çok küçük bir hava alanıydı

sıradaki konu : madrid

girona resimleri fotoğrafları pictures photos barcelona spain ispanya catalunia katalunya gezi travel photos